Pagina's

vrijdag 18 april 2014

Een eendagsbroek, en een tuniek voor Jente

Al maaaaaaaaaaanden (misschien wel meer dan 'n jaar) lag er een broek half klaar voor Stijn. Een mooie spijkerbroek, patroon uit een Ottobre, mooie donkere spijkerstof, met accenten van de binnenkant van de stof. Eind vorig jaar heb ik 'm maar weer eens opgepakt, en toen ging mijn naaimachine stuk. Hm.... Gelukkig kon ik de naaimachine die van mijn schoonmoeder was geweest lenen, liep nog als een zonnetje. Mooie doorstiksels, in knaloranje, want dat is Stijns lievelingskleur. Zelfs een knaloranje gulp had ik nog. Maar knoopsgaten in een paar lagen spijkerstof durfde ik met deze machine niet aan. Ik was wonderlijk goed in het maken van knoopsgaten met de hand, voor het knoopsgatelastiek, maar hij bleef daarna toch weer liggen, bijna klaar. Deze week maakte ik hem af. Het laatste knoopsgat met mijn eigen machine erin gemaakt, zoom erin, elastiek erin, en klaar was het.
De volgende dag had Stijn 'm aan. En al 's middags bleek dat de kruisnaad en de naad daar loodrecht op gaten vertoonden. Om dit te repareren had de tailleband er af gemoeten, doorstiksels uitgehaald, kruisnaad uitgehaald, en dan maar hopen dat alles weer goed zou komen.
Met andere woorden... hij ligt in de prullenbak.... Jammer, maar 't is niet anders. Een eendagsspijkerbroek.

Jente heeft meer geluk Voor haar maakte ik gisteren een Tini, van Farbenmix, de tuniekversie. Met in de taille een elastisch fluweelbandje, en in de hals elastisch biaisband in plaats van een schuine strook. Hij staat 'r superlief.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten