Pagina's

woensdag 9 april 2014

Gehaakte poncho voor Jente

Jongens, wat had ik een blij kind vanochtend! Haar poncho af, EINDELIJK! Nou ja, eindelijk, ik vond 't nog wel meevallen zelf, 2,5 week heb ik eraan gewerkt. Hij is gemaakt van gemĂȘleerde sokkenwol, die ik had gekocht bij een winkel die opheffingsuitverkoop had. Het is nogal fijn spul, en het was dan ook een aardig karwei, nog niet in 't minst omdat 't ding naar buiten toe steeds groter wordt, en de toeren dus steeds langer.
Evengoed, erg leuk werk. Ik heb me lekker uitgeleefd, allerlei steken uitgeprobeerd die je normaal niet zo gauw gebruikt. Halverwege ben ik nog overgestapt op een naald groter omdat... ik de ouwe een beetje kwijt was. Het gevolg is dat hij vanaf de tweede blauwe rand een heel klein beetje roezelt, wat eigenlijk dan wel weer zo leuk staat dat het expres had kunnen zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten