Pagina's

maandag 31 maart 2014

Mijn eigen zomerjurkje voor Jente, met band dat niet bestaat...

Een poosje terug heb ik hier dit jurkje geplaatst, mijn eigen ontwerp met als basis de Quiara van Farbenmix. Jente heeft het heel graag aan, en nu zag ik pas op de markt een prachtige tricot van Dapper. En dus kwam dit patroon weer goed van pas. Deze keer een zomerversie, die ze meteen vandaag mooi aan kon. Iets netter dan de vorige keer, iets aangepast hier en daar, en iets langer, zodat ze 'm zeker de hele zomer en misschien nog volgend jaar aankan.
Het meest bijzondere onderdeel van de jurk is niet de stof, maar het band. Het is elastisch fluweelband. Enne... dat bestaat niet! Tenminste, in de winkel waar ik er naar vroeg, en ook bij een paar kramen op de markt kreeg ik dat te horen. Gelukkig wist Lilian van Kleurenmix wel beter, die heeft het gewoon in haar webwinkel.

Terwijl ik aan het naaien was, hoorde ik naast me gerommel. Dacht nog geïrriteerd dat er een muis zou zitten, maar bij nadere inspectie bleek ik ander bezoek te hebben: een dikke, stoffige (want in een hoekje achter de kast kom ik niet zo vaak...) pad!
Die was makkelijk te vangen in een vaas en buiten hobbelde hij kalmpjes weg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten