Pagina's

zondag 8 juni 2014

Beetje zelfbedacht, beetje Knippie

Ik had voile gekocht. Voor mezelf. Maar het was nogal rozer dan ik had voorzien... En toen Eline vond dat 't wel heel leuk was voor een jurkje voor haar, deed ik dus ook eigenlijk niet moeilijk. Ze had al ongeveer bedacht wat het moest worden, daar moesten we nog even een patroon bij vinden, en stof voor het bovenlijfje. Eerst zou 't een Xenia van Farbenmix worden, die had ze zelfs al getekend, maar toen bleek dat we van de stof die we wilden gebruiken te weinig hadden.
Uiteindelijk kwamen we terecht bij de nieuwste Knippie, waar een patroon zonder raderblad in staat, waar ze al eerder naar had zitten kijken. We vonden er tricot bij, en op de valreep ook nog mooi breed elastiek. dat wel erg mooi bij het tricot paste.
Het moest een jurkje zonder bandjes worden, en het blijft net hangen, ze had het precies uitgedacht, en als het niet zulke lastige stof was geweest, had ze 'm ook nog zelf genaaid. Dat heb ik nu gedaan, en het zat zo in elkaar.


Ik moet zeggen... ik vind het wel een beetje een kleinemeisjeswordengrootjurkje. Als íe langer zou zijn, zou ze er zo mee naar een gala kunnen...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten